Середа, 01.05.2024, 22:26 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

11:08
Техпаспорт квартири, будинку в Києві та обл - тепер просто!

Виготовлення техпаспорта на квартиру, будинок в приватних БТІ Київ

 

За роки незалежності законодавство України у сфері власності зазнала кардинальні зміни. Пройдено великий і тернисты шлях від радянської моделі правовідносин до його сьогоднішнього стану. Громадянам, які проживали у квартирах державного житлового фонду, починаючи з 1993 року надана можливість приватизувати займане або житло. Це реалізувало можливості щодо розпорядження власним житлом. В Україні з'явився ринок житла, завдяки якому громадяни можуть продати, обміняти, подарувати, передати у спадщину наявне у них житло. Ми вже звикли до думки, про те. що це наша власність, що, переїжджаючи в іншу місцевість, ми не зобов'язані здати квартиру Жеку, а за новим місцем проживання чи роботи ставати на квартирний облік і чекати десятиліттями виділення іншого державного житла.

Сьогоднішні умови життя не можна назвати м'якими, але вони формують з нас власників з усіма витікаючими з цього наслідками. Ми навчилися ставитися до питань власності по-іншому. З одного боку – ми стали усвідомлювати, що манна небесна не впаде нам на голову. З іншого боку - можливість розпоряджатися власним житлом дозволяє тепер роз'їхатися людям, яким некомфортно жити під одним дахом, або, накопичивши коштів, поміняти на більш просторе житло або комфортне, відокремити дорослих дітей, яким настав час створювати власні сім'ї.

Тим не менш, операції з нерухомістю нам доводиться робити досить рідко і, коли це питання постає на порядку денному люди, як правило, не знають з чого почати, до кого звернутися, потрібен техпаспорт на будинок або квартиру, якщо його вже колись складали.

У цій статті ми дамо вам можливість зрозуміти в загальних рисах порядок дій, який повинен допомогти зорієнтуватися, коли ви опинитеся перед необхідністю продажу, купівлі або успадкування житла.

Чинним в Україні законодавством встановлено: всі операції з об'єктами нерухомості, реєструються виключно на підставі документів, що підтверджують право власності. Для отримання даних про об'єкт, його розміри, матеріал виготовлення його конструкцій, якісних та вартісних характеристик об'єкта передбачено проведення інвентаризації нерухомості та за її результатами - виготовлення техпаспорта. Ці роботи виконуються кваліфікованими спеціалістами в сфері нерухомості.

 

У яких випадках вам потрібно виготовити техпаспорт?

 

З необхідністю отримання техпаспорта на квартиру, будинок ми неминуче стикаємося наступних випадках:
•коли вперше оформлюється право власності на побудований будинок або квартиру в новому багатоквартирному будинку;
•при виконанні приватизації житла;
•у процедурі вступу у права власника на нерухомість після реконструкції з урахуванням нових даних про неї;
•вступаючи у спадок і укладаючи угоду;
•при розділі нерухомості або виділення її частини.

Для здійснення операції з об'єктом, на який раніше складався техпаспорт, потрібно актуалізація даних по ньому, для чого проводиться його поточна інвентаризація. При виявленні перепланувань складається новий техпаспорт, куди вносяться відомості про об'єкт з урахуванням перепланувань. Наявність самовільних перепланувань перешкоджає здійсненню операцій з об'єктом нерухомості. До їх усунення або легалізації неможливе отримання виписок з Державного реєстру. Якщо зміни в плануванні відсутні це відбивається в техпаспорті.

Проведення техинвентаризаии новоствореного об'єкта або поточної інвентаризації після реконструкції/перепланування або для здійснення угоди, прийняття спадщини є обов'язковим.

Документом, що підтверджує право власності техпаспорт на будинок чи інше житло не є, однак його складання потрібно для подальшого отримання правовстановлюючих документів та здійснення угод.

 

Порядок оформлення техпаспорта

 

Оформлення техпаспорта на квартиру, будинок передує його технічна інвентаризація. В процесі неї фахівець виробляє виміри об'єкта та його окремих приміщень, оцінку технічного стану конструкцій. На підставі отриманих даних спеціаліст з нерухомості визначає інвентаризаційну вартість об'єкта складає його план. Роботи виконуються у відповідності з Інструкцією про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, яка затверджена наказом Держкомбудівництва, архітектури та житлової політики України.

За матеріалами технічної інвентаризації складається інвентаризаційна справа і техпаспорт.

Техпаспорт містить дані про розміри нерухомості в цілому, розміри його окремих приміщень, кількості приміщень, їх нумерації, матеріал зовнішніх стін і внутрішніх перегородок, опеделяется інвентаризаційна вартість об'єкта на момент формування і видачі документів.

В техпаспорті на квартиру, будинок обов'язково зазначаються рік побудови будівлі, рік його капітального ремонту, поверховість, матеріал, з якого зведено будівлю, матеріал перекриттів будинку, матеріал стін.

 

Ким видається техпаспорт?

З 01.01.2013 реєстрація прав на нерухомість проводиться держреєстратором Державної реєстраційної служби, а у випадках, встановлених законом, нотаріусом.

 

Які документи необхідно надати для складання техпаспорта

Для складання техпаспорта на будинок або квартиру необхідно надати:
•документ про право власності на об'єкт;
•технічний паспорт, якщо такий раніше складався;
•особистий паспорт власника;
•ідентифікаційний код власника нерухомості.

Переглядів: 1328 | Додав: Соломка | Теги: техпаспорт на будинок, техпаспорт квартири | Рейтинг: 0.0/0